fredag 25. mars 2011

Valgets kval

Neida, det handler ikke om å legge ned bloggen eller ei. Jeg er sakte men sikkert på vei ut av vinterdvale. I går luftet jeg leiligheten med vinduene på vidt gap – og kjente vårvarmen! Det males på det nye badet og ting begynner å gå seg til i hus og heim.

Valgets kval handler rett og slett om disse lekre bollene ;)
Har et behov for boller i varierte størrelser med lokk, og da min bedre halvdel foreslo å stikke på Rema1000 for å løse behovet skjønte jeg at det var alvor! Han har forbud mot å løse dette behovet via Rema1000, men hva skal jeg velge? Har hørt om dårlige lokk-erfaringer med disse Rice bollene, noe som vil dele erfaring – eller har innspill til andre fine plastboller med lokk?

Riceboller fra Sweet Lilly
Riceboller fra Sweet Lilly
Riceboller fra Lykkefryd
Riceboller fra Lykkefryd

12 kommentarer:

  1. Heisan!
    Jeg har det øverste bollesettet som du viser her, men har ingen erfaring med dårlige lokk. Hva er det som skjer med lokkene? Elsker fargene, og det var nok avgjørende faktor da jeg kjøpte dem. Har faktisk også et bollesett med lokk fra Ikea som jeg er veldig fornøyd med, og det er de jeg bruker til vaffelrøre, bolledeig osv. Da synest jeg bollene fra Rice er for lave. Men de er supre til salat og til servering uten lokk.
    Lykke til! Og god helg!
    Klem fra meg :-)

    SvarSlett
  2. Rice sine boller er superfine. Aner ikke om de har dårlige lokk. Men om du vil ha tette boller er jo alltid tupperware en bankers ;) Har mange fine farger de også.

    SvarSlett
  3. Jeg har ikke disse bollene, men noen slike små firkantede bokser fra Rice. Og lokkene der er ikke tette nok til å ha syltetøy i i alle fall. Da må de stå vannrette. Det skuffet meg litt, og har gjort meg litt skeptisk til Rice. Men slike runde boller har man kanskje uansett stående med lokket opp slik at det ikke er noe problem.
    Og ja - fine er de definitivt!

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  4. jeg syns også at lokkene ikke er helt tette, men jeg bruker ricebollene til ting som står trygt i kjøleskapet, og så bruker jeg sånne billigbokser fra rema1000 til å ta med rester på jobb og sånt.

    SvarSlett
  5. Jeg har 3 stk av de skålene!
    Har brukt de mye og har ikke problemer med lokkene...
    Synes de er nydelige å se på også. teller jo en del det også hi, hi.
    Godt du tar ansvar før Rema varianten kommer i hus hi, hi.
    Si fra hvis du finner noen enda finere da...
    Ha en fin helg og lykke til med valget.
    Klem May Helen

    SvarSlett
  6. hva gjør det om lokkene er litt treige, så lenge de er så vakre;)
    Klem Trine:)

    SvarSlett
  7. Utrolig fine de bollene!
    Hvis jeg skal ha bolle med pottetette lokk, ja da bruker jeg Tupperware bollene mine. Ikke en dråpe lekker fra de.
    Og er det helt tett holder jo maten seg bedre også!

    God helg,
    klem Fredrikke

    SvarSlett
  8. Hei! Disse bollene er jo som sukkertøy, og jeg har et sett av dem. Lokkene sitter ikke spesielt godt, og på en av bollene har lokket sprukket langs kanten (uten å ha vært i spesielt hard bruk). Ikke noe å satse på hvis man må ha sølesikker oppbevaring, men fine boller likevel!
    God helg!:o)

    SvarSlett
  9. Hei,
    disse skålene er absolutt søte og flotte til å sette frem på et sommerdekket hagebord, men for oppbevaring og transport av mat bruker jeg ALLTID Tupperware - slipper lukt i kjøleskap og søl fra lokk som ikke er væsketette under transport. Sjekk katalogen på http://tupperware.ipapercms.dk/Tupperware/Nordics/NO/2011/Magasin/VarSommer/

    Lykke til i jakten :-)

    SvarSlett
  10. Æsj også, det var tette lokk jeg var på jakt etter. Mon tro om jeg må gå god for Rema1000...

    SvarSlett
  11. Nydelege boller - men eg er ein praktikar som likar at ting virkar... Dermed går eg for tupperware, som har god garanti!

    Så artig med artikkelen i Norsk Ukeblad! Sikkert rart å sjå sin egen heim i glansa form..?

    Klem

    SvarSlett
  12. hei, nille har hatt noen slike boller med lokk som ligner,kanskje dem har enda. dem er helt supre, har ikke hatt problem med dem;)
    ups ser dette er en gammel bloggpost men sender dette alikevell ...

    SvarSlett