mandag 26. juli 2010

Slurpemuffins

Stive former fra Åhlens, tallerken fra Rosti (loppisfunn)


Ny favoritt:
Moccamuffins

20 stk:
2 spiseskjeer espressokaffepulver
1 spiseskje honning
2 spiseskjeer kakaopulver
150 gr smør
1,5 dl sukker
2,5 dl vann
3,5 dl mel
1 teskje bakepulver
3 spiseskjeer melk
1 egg

Glassur:
200 gr smør
200 gr melis
4 spiseskjeer kakaopulver

Bland kaffepulver, smør, sukker, honning og vann i en kjele og kok opp under omrøring. Småkok i 5 minutter. Kjøl ned blandingen.

Sikt i mel og kakaopulver. Pisk egget luftig og bland med melk og bakepulver, hell blandigen i røra.

Stekes på 175 grader i 15-20 minutter.

Ingrediensene til glassuren mikses til alt er blandet og det har en myk konsistens. Smør over muffinsene mens de er varme, eller bruk en kakesprøyte på avkjølte muffins.

*slurp*

6 kommentarer:

  1. Diss så veldig gode ut,
    også ser jeg at du har en fin Mummikopp...*smiler*...
    Klem Fredrikke :o)

    SvarSlett
  2. Mums de ser gode ud :) ..Og sikke nogle flotte forme dem har jeg ikke set før!

    SvarSlett
  3. Ååååå, de så gooode ut!
    Og jeg som skal kutte ned på søtsakene, vanskelig!!
    ;)

    SvarSlett
  4. Det ser så godt ut, og jeg synes de formene er så fine:)Jeg har også sikret meg noen av dem:)

    SvarSlett
  5. De muffinsene så virkelig gode ut! Etter at jeg var innom bloggen din for første gang, har jeg vært her nesten hver dag. Du gir meg energi! derfor fortjener du en award. Ta en titt innom bloggen min så ligger den og venter på deg der :)

    SvarSlett